top of page
Homepage
CRO

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ
CONVERSION RATE OPTIMISATION;

Conversion Rate GR

Η βελτιστοποίηση του ρυθμού μετατροπής (CRO), ή ευρέως γνωστό ως Conversion Rate Optimization, είναι η διαρκής διαδικασία βελτίωσης της απόδοσης του ιστότοπού μας.

 

Με απλά λόγια, το CRO στοχεύει στο να αυξήσει το ποσοστό ανθρώπων που εκτελούν μια επιθυμητή ενέργεια, όπως πχ η αγορά προϊόντων από το eShop μας ή τη συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας για αγορά των υπηρεσιών μας.

 

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής, αναλύεται πλήθος δεδομένων, εξετάζεται η συμπεριφορά των χρηστών και πραγματοποιούνται πολλές δοκιμές και αλλαγές στον ιστότοπο (πχ στο eShop) με στόχο τη βελτίωση της χρηστικότητας (usability), και της συνολικής αγοραστικής εμπειρίας του χρήστη (Customer Experience ή CX). 

Conversion Rate GR

Κάθε εταιρεία είναι μοναδική και έχει ξεχωριστούς στόχους μάρκετινγκ.

 

Για παράδειγμα, εάν έχετε μια εμπορική εταιρεία που πουλάει ρούχα, ίσως θέλετε να πουλήσετε περισσότερα προϊόντα μέσω του eshop σας. Αντίστοιχα, αν είστε μια εταιρεία που πουλάει streaming περιεχόμενο, στόχος σας είναι να αυξήσετε τον αριθμό των συνδρομητών στην πλατφόρμα σας.

 

Πολλές όμως εταιρείες, κάνουν το λάθος και μένουν μόνο στην επισκεψιμότητα του eshop τους, ενώ το ποσοστό μετατροπής (Conversion Rate) το παρακολουθούν, χωρίς όμως να επεμβαίνουν για να το βελτιώσουν. Παρά το γεγονός ότι είναι πιο σημαντικός δείκτης ενός ηλεκτρονικού (και όχι μόνο) καταστήματος.

Ας πάρουμε ένα παράδειγμα για να το κατανοήσουμε καλύτερα.

 

Ας υποθέσουμε ότι διαχειρίζεστε ένα eshop με περίπου 10.000 μηνιαίους επισκέπτες. Ωστόσο, ο συνολικός αριθμός των επισκεπτών που αγοράσαν ένα προϊόν από το eshop σας είναι μόνο 80.

 

Το ποσοστό μετατροπής (Conversion Rate), σε αυτήν την περίπτωση, είναι 0,8%.

 

Με απλά λόγια, η διαφημιστική σας προσπάθεια για να προσελκύσετε υποψήφιους πελάτες είναι πολύ καλή, αλλά η μετατροπή αυτών σε πελάτες, χρειάζεται ακόμα πολλή δουλειά.

Το Conversion Rate Optimization στο πιο πάνω σενάριο, θα ήταν πάρα πολύ χρήσιμο.

 

Θα βοηθούσε να εντοπίσετε τα προβλήματα που δεν αφήνουν να προχωρήσει η διαδικασία αγοράς, και στη συνέχεια θα ξεκινούσαν οι δοκιμές (a/b/n tests), που θα βελτίωναν το Conversion Rate του eshop, άρα και τις πωλήσεις αυτού.

Σκεφτείτε τώρα, ότι επιτυγχάνετε να βελτιώσετε το Conversion Rate σας, στο 1%. Πλέον με την ίδια επισκεψιμότητα καταφέρατε να κερδίσετε 20 περισσότερες παραγγελίες το μήνα (αντί για 80, ανεβήκατε στις 100). Χωρίς έξτρα διαφημιστικό κόστος!

Conversion Rate GR

Ανεξάρτητα από το test που τρέχουμε (a/b/n, multivariate, split url, κτλ.) ο χρόνος που απαιτείται για να πάρουμε σωστά δεδομένα και απαντήσεις, είναι μια άγνωστη μεταβλητή που εξαρτάται από δύο συνθήκες:

α. τον αριθμό των χρηστών που θα συμπεριλάβουμε στα tests και

β. το μέγεθος των αλλαγών που θέλουμε να δοκιμάσουμε στις δοκιμές μας (variations).

 

Κάποια tests μπορεί να χρειαστούν μέρες, κάποια άλλα μήνες.

Για να μπορέσουμε να επιταγχύνουμε τα αποτελέσματα, η σωστή διαδικασία είναι να ερευνήσουμε σε βάθος τα δεδομένα μας, να εντοπίσουμε τα σημεία που εμποδίζουν τους χρήστες να ολοκληρώσουν το στόχο τους (πχ να κάνουν μια αγορά),  και να δοκιμάσουμε αλλαγές ('θεραπείες'), που θα βελτιώσουν τους δείκτες μας,  σε σύγκριση με την υπάρχουσα κατάσταση.

Προφανώς, όσο περισσότερη επισκεψιμότητα έχει ένα eshop, τόσο περισσότεροι χρήστες μπορούν να προσθέσουν δεδομένα στα tests, ώστε να καταλήγουμε σε συμπεράσματα πιο γρήγορα, και να βελτιώνουμε συνεχώς τους δείκτες μας.

Conversion Rate GR

04
Θα κάνει το Conversion Rate Optimisation πιο αργό το eshop μου;

Χρησιμοποιούμε πολύ εξειδικευμένα λογισμικά για να κάνουμε τις δοκιμές μας. 

Το μόνο που χρειάζεται από την πλευρά του eshop σας, είναι να προσθέσουμε μια μικρή γραμμή κώδικα (java script) στην αρχή της σελίδας, το οποίο φορτώνει ασύγχρονα. 

Αυτό σημαίνει, με απλά λόγια, ότι δεν επηρρεάζεται κανένα μέρος της ιστοσελίδας σας, από το να φορτώσει  γρήγορα, ούτε επηρρεάζεται κάποιο από τα υπόλοιπα εργαλεία που ενδεχομενώς χρησιμοποιείτε για καταγραφή επισκεψιμότητας (πχ Google Analytics).

bottom of page